010 - 4413111
Home » Kieboom Nieuws | De laatste ontwikkelingen voor uw branche

Nieuws

Welkom op de nieuwspagina van Kieboom. Op deze pagina vindt u interessante artikelen over de laatste trends in uw branche. 


Nieuwsarchief

Herrie in de tent!
Samenwerken is niet zo eenvoudig. Daarbij wordt al snel geroepen: "als we maar beter zouden zijn in communicatie. Of feedback geven." Trainingen genoeg over deze of aanverwante onderwerpen.
21-08-2018 - Lees verder »

Gefrustreerd worden van je medewerker?
Hoewel één medewerker, Mark, hem ook veel frustratie geeft. Zo wordt hij telkens negatief verrast als hij het werk van Mark bekijkt. Gesprekken met Mark levert niets op, waardoor zijn frustratie en ergernis enkel toeneemt.
07-08-2018 - Lees verder »

You always take the weather with you…
Er zijn verschillende onderzoeken op dit vlak die soms net wat van elkaar afwijken, maar in de balans hetzelfde zeggen: “het grootste gedeelte van je gedrag is onbewust”!
24-07-2018 - Lees verder »

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg!
Genieten en elk jaar voelde deze omgeving als een soort van thuis komen, vertrouwd en veilig. Verdwalen was hier geen optie, want ik wist de weg.
10-07-2018 - Lees verder »

Medewerkers met perfectionisme, hoe zet je ze in hun kracht?
Kort samengevat: haar werk kost haar te veel tijd en energie.
25-06-2018 - Lees verder »

Coaching… logisch toch?
Vandaag de dag zien we steeds meer in dat het een onderdeel is van een “normale” manier om jezelf te ontwikkelen… logisch toch?
31-03-2018 - Lees verder »

Hoe ga jij om met een collega die onder de maat presteert?
Helaas herkennen we het allemaal. Een medewerker of een collega die de kantjes ervan afloopt. Dit brengt lastige vragen met zich mee: “Moet ik dit wel of niet bespreken? Laat ik de zaken op zijn beloop of grijp ik actief in?”
05-03-2018 - Lees verder »

Wat is jouw geintje? Is het misschien een seintje?
Echt zeggen wat ik wil? Wat ik diep van binnen nu echt van de ander vind? Ik vind het best lastig. Meestal hou ik het daarom maar voor me….
05-03-2018 - Lees verder »

Hoe ga jij om met veranderingen op je werk?
Jaren werkt Linda met veel plezier bij haar huidige werkgever. Zij verricht haar werk met veel passie. Haar loyaliteit en inzet is enorm. Totdat de organisatie begint te veranderen.
15-01-2018 - Lees verder »

Waar ligt in jouw bedrijf het onbenutte potentieel?
Ons team is dagelijks betrokken bij mensen op het werk. Mensen beter leren werken, dat is waar het om gaat bij ons. Wat we ook zien is dat grote dingen niet bereikt worden in als eenling…
12-12-2017 - Lees verder »

Wat heb je nu eigenlijk echt aan loopbaanadvies?
Iedereen weet dat tevredenheid met je werk een belangrijke succesfactor is. Daarin investeren is dus van grote waarde. En dat kan op verschillende manieren. Een van die manieren is loopbaanadvies, maar wat heb je hier nu eigenlijk aan?
27-11-2017 - Lees verder »

Hoe gaat jouw team om met problemen?
Observeer jij je team weleens? Met een geïnteresseerde blik, om te zien hoe zij met problemen omgaat? Wat zie je dan? Is het een twijfelachtig plaatje? Of ben je een van de gelukkige leidinggevenden die het team zelfstandig tot oplossingen ziet komen?
20-11-2017 - Lees verder »

Een allergie? Dat is interessant!
Pinda’s of wespen. Je zult er maar allergisch voor zijn. Daar is niks leuks aan. Maar eigenlijk wil ik het ook niet hebben over deze allergieën. Ik wil het hebben over mensen. Het zijn van die mensen, die jij het liefst ontloopt.
06-11-2017 - Lees verder »

Help, een medewerker presteert minder!
Maaike heeft een team waar ze trots op is. Medewerkers die zich volledig inzetten, betrokken zijn en mooie resultaten neerzetten. Toch maakt ze zich zorgen over medewerker Thom.
30-10-2017 - Lees verder »

Heb jij voorsprong in de schaarste van de arbeidsmarkt?
In de huidige schaarse arbeidsmarkt horen we geregeld, dat de werving van nieuw personeel niet altijd helemaal succesvol verloopt. Ondanks alle inspanningen blijken sommige vacatures toch heel lastig in te vullen.
23-10-2017 - Lees verder »

De juiste mensen vinden voor je vacature is gewoon niet lastig!
Veel bedrijven geven bij ons aan dat het moeilijk is om mensen te vinden voor vacatures. ‘De economische groei heeft een schaarste veroorzaakt op de arbeidsmarkt’ wordt meestal als reden aangevoerd.
23-10-2017 - Lees verder »

Je neemt een nieuwe collega aan ter versterking. En het tegenovergestelde is het geval... de boel verzwakt.
Of een nieuwe collega succesvol wordt, heeft niet zo zeer te maken met wat hij weet en kan, maar alles met wie hij ís. Studies hebben dat keer op keer aangetoond. De vraag is of wij hier in onze selectieprocessen wel voldoende rekening mee houden…
16-10-2017 - Lees verder »

Gooi de knuppel ook eens in het hoenderhok…
Een team functioneert pas echt soepel als teamleden in staat zijn op constructieve wijze conflicten met elkaar aan te gaan. Kortom: ruzie maken mag in zekere zin en is noodzakelijk om te presteren. Bedoel ik dan dat je echt ruzie moet maken?
09-10-2017 - Lees verder »

Deel 2: Hoe soepel ga jij om met verschillen in je team?
Zitten mijn mensen op de juiste plek? Functioneren zij volledig in hun kracht? En ontwikkelen zij zich op een vlotte en natuurlijke manier? In hoeverre kun je deze vragen onverdeeld positief beantwoorden?
02-10-2017 - Lees verder »

Hoe soepel ga jij om met verschillen in je team?
Mensen met hun onderlinge verschillen vormen de meest waardevolle bouwstenen van je team en bedrijf. Maar zeker als je groeit, er komen bijvoorbeeld nieuwe collega’s bij, kunnen die verschillen ook voor bepaalde spanningen zorgen.
26-09-2017 - Lees verder »

Hoe vergroot jij de betrokkenheid van je medewerkers?
Hoe zorg je ervoor dat je werknemers tevreden en betrokken zijn? Immers tevreden en betrokken werknemers zijn productiever en minder snel geneigd om de organisatie te verlaten.
19-09-2017 - Lees verder »

Wanneer is coaching écht de oplossing?
Coaching is breed geaccepteerd. En snel wordt er naar gegrepen als oplossing. In de veronderstelling dat er vooruitgang wordt geboekt. Coaching werkt echt niet voor ieder vraagstuk! Maar wanneer werkt coaching nu echt wel?
04-09-2017 - Lees verder »

Hoe soepel voer jij veranderingen door?
Veranderingen doorvoeren is niet altijd gemakkelijk als je leidinggevende bent. Hoe belangrijk een verandering ook kan zijn, mensen ervaren de bestaande situatie doorgaans als veilig en de nieuwe als onveilig….
04-09-2017 - Lees verder »

Leer jezelf beter kennen, dan loop je jezelf ook niet voorbij!
Ken je deze uitspraak ook: ‘jezelf voorbij lopen’? Hebben we het niet vaak over onze lippen laten rollen, zo van: ‘die en die loopt zichzelf voorbij’. En misschien hebben jij het zelf ook ervaren, dat je jezelf voorbij bent gelopen…
21-08-2017 - Lees verder »

"Hoe 'bewerk' je dat mensen veranderen?"
Doorlopend veranderen en verbeteren is een belangrijk onderdeel van de cultuur in bedrijven die werken aan voorsprong in de markt. Daarom is het zo belangrijk om kennis en ervaring te hebben in het bewerken van verandering in mensen.
21-08-2017 - Lees verder »

Hoe kun je prestaties langdurig verbeteren?
Het is toch duidelijk wat de heersende opvatting is binnen bedrijven? “Door focus op prestaties worden deze beter.” of anders gezegd: “Door prestaties ons doel te maken, worden deze beter.” Maar is dit ook langdurig zo?
07-08-2017 - Lees verder »

Werknemers die werken vanuit hun kracht, geeft mooie resultaten!
Door economische en technologische ontwikkelingen wordt er veel gevraagd van organisaties en werknemers. Hoe zorg je ervoor dat in deze veranderende maatschappij jouw werknemers met plezier naar hun werk blijven gaan?
10-07-2017 - Lees verder »

HR beleid met toegevoegde waarde 
Wij als Kieboom richten ons met name op midden kleine bedrijven. Sommige zijn in korte tijd enorm gegroeid anderen hebben al jaren een gelijke bedrijfsgrootte. Regelmatig wijzen wij onze klanten op de rol dat HR heeft binnen de organisatie.
05-07-2017 - Lees verder »

Kop en kip
Nederland wordt gezien als een kenniseconomie. Het weten, het kunnen beredeneren en verklaren is belangrijk. Het zoeken naar zingeving en wat doen emoties in het functioneren krijgen steeds meer aandacht.
03-07-2017 - Lees verder »

Alles in me roept ‘’nee! dat wil ik niet!''
Is jouw organisatie onderhevig aan veranderingen? Dan ben jij als leider verantwoordelijk om je team mee te nemen in deze veranderingen. Vastzittende medewerkers hebben het in zich om mee te veranderen alleen:…. moet dat wel gefaciliteerd worden!
24-05-2017 - Lees verder »

Pas op voor ''job hoppers''!
Een gemotiveerde positief betrokken medewerker werkt vrijwillig over, doet extra moeite en komt geregeld met nieuwe projecten of ideeën. Ervaart zijn of haar functie als zinvol en doet het werk met enthousiasme, passie en energie. Niet alleen is een betrokken medewerker gemotiveerder, toegewijder en trouwer, ook productiever en behaalt betere resultaten voor zowel de klant als uw organisatie.
24-05-2017 - Lees verder »

De kunst van een goed selectiegesprek
Wij adviseren bedrijven naast het helder formuleren van meetbare doelen voor de organisatie ook meetbare performance doelen op te stellen.
22-03-2017 - Lees verder »

Afscheid nemen van een medewerker, wanneer, hoe en waarom?
Afscheid nemen van een medewerker, wanneer, hoe en waarom?
22-03-2017 - Lees verder »

Een vraag voor ondernemers
Werk je aan je bedrijf of werk je in je bedrijf?
21-03-2017 - Lees verder »

MIJN wereld...
Coaching
20-03-2017 - Lees verder »

Hele team Kieboom TMA gecertificeerd 
Alle medewerkers van Kieboom zijn TMA gecertificeerd. Wij als Kieboom geloven dat mensen pas echt tot hun recht komen in een organisatie als zij worden gewaardeerd om én ingezet worden op hun talenten. TMA methode legt de drijfveren en dus het voorkeursgedrag van de mens bloot. Met de TMA methode heeft Kieboom een mooie tool in handen om mens en organisatie verder te brengen.
13-02-2017 - Lees verder »

Werk je structureel of ad-hoc aan talentontwikkeling?
Veel van onze relaties - middelgrote bedrijven - hebben zich op een bepaalde manier ontwikkeld. Je zou kunnen zeggen dat ze zijn ontstaan. Ze komen ergens vandaan.
10-02-2017 - Lees verder »

Inzicht in teamrollen
Wij adviseren bedrijven naast het helder formuleren van meetbare doelen voor de organisatie ook meetbare performance doelen op te stellen.
06-02-2017 - Lees verder »

Help, ik verlies het overzicht!
Je kent het vast wel. Alles loopt op rolletjes, je hebt de vaart erin. Projecten lopen gesmeerd en je voelt je ‘on top of the world’. Maar dan komt er opeens iets van links dat je niet zag aankomen en je hele planning ligt binnen een paar dagen overhoop. Wat zeg ik? Binnen een paar uur kun je het overzicht al kwijt zijn.
06-02-2017 - Lees verder »

Altijd mediation?
e samenwerking binnen Kieboom Training & Development is gebaseerd op de gedachte dat we het beste uit mensen willen halen. Juridisch gebakkelei maakt dat er niet gemakkelijker op. Bijvoorbeeld omdat niet alle juristen de vaardigheid hebben om hun standpunt op een begrijpelijke manier over te brengen.
03-02-2017 - Lees verder »

Ja zeggen... maar nee doen.
Artikel over mediation in familiebedrijven
03-02-2017 - Lees verder »

Tips voor een goed ''verbetertraject''
Zodra een opdrachtgever het woord ‘verbetertraject’ in de mond neemt, weten wij genoeg: er is iets aan de hand. Meestal gaat het om een medewerker met een geschiedenis. Waarvan het management van mening is dat het functioneren te wensen over laat. En waar een zorgvuldig plan voor moet komen om aan verbetering te werken.
16-01-2017 - Lees verder »

Vader aan het hoofd van de directietafel
Nederland telt enorm veel familiebedrijven. Met familie samenwerken in een bedrijf kan voor uitdagende situaties zorgen. Regelmatig komt dit ter sprake aan de mediationtafel.
12-01-2017 - Lees verder »

Snelle business of liever een persoonlijke benadering?
Ik heb gezien dat de meeste werving en selectiebureaus prima aan kandidaten kunnen komen, maar de persoonlijke benadering mist. kandidaten melden zich en nog dezelfde dag wordt zijn of haar CV doorgezet naar de opdrachtgever. Tevens zijn de kosten bij deze bureaus onbegrijpelijk hoog en dan is het nog maar afwachten of de kandidaat matcht met uw bedrijf. Het schuiven van CV’s is geen kunst, maar het selecteren van een passende kandidaat vraagt om een andere aanpak.
11-01-2017 - Lees verder »

100 ideeën voor een beter jaar.
Heb je dromen voor 2017? Plannen die je wilt uitvoeren? Doelen die je wilt bereiken? Voor jezelf? Met je bedrijf? Met je team of afdeling? Mocht je er door alle drukte nog niet aan toegekomen zijn of kun je wel wat inspiratie gebruiken dan kan je deze inspiratielijst wellicht goed gebruiken. Dus hierbij 100 ideeën voor een beter jaar:
11-01-2017 - Lees verder »

Kritiek geven is een kunst
Kritiek geven is voor veel mensen heel lastig. Sterker nog: zeker als het de werkgever betreft houden veel mensen de kaken stijf op elkaar. Wel heel jammer, want als die kritiek terecht is en men deelt het niet, zal er ook niets veranderen.
13-12-2016 - Lees verder »

Het beste uit jezelf halen in 2017
Heb jij scherp wat je talenten zijn? Weet je zo op te noemen wat je sterke punten zijn? Ben jij je bewust van de werkzaamheden waar je energie van krijgt? Maar ook van de taken waar je niet goed in bent of waar je energie spontaan zakt naar onder nul?
12-12-2016 - Lees verder »

Kieboom sponsort Stichting You!nG
You!ng zet zich zonder winstoogmerk in om jongeren weerbaarder en sterker te maken. Met zelf ontwikkelde methodieken en een deskundig team van vrijwilligers zorgt You!ng dat jongeren ontdekken dat zij waardevol zijn en er echt toe doen.
12-12-2016 - Lees verder »

Laura Bais versterkt Kieboom als consultant
Na haar studie HRM, heeft Laura als consultant haar sporen verdiend bij meerdere organisaties. Zo weet zij bijvoorbeeld als geen ander om te gaan met de uitdaging om in de schaarste van de arbeidsmarkt de juiste kandidaat te vinden die voor langere termijn past bij een organisatie. Maar ook voor andere vraagstukken heeft Laura expertise in huis.
12-12-2016 - Lees verder »

Meer vraag naar Search & Selectie bij vacante functie’s
Al jaren wordt Kieboom betrokken bij selectievraagstukken. Zowel second-opinion gesprekken als assessments met kandidaten worden al jaren voor onze relaties verzorgd, zodat zij zorgvuldiger kunnen inschatten hoe een nieuwe medewerker zich in de toekomst gaat gedragen. Nu doen steeds meer relaties een beroep op Kieboom voor het gericht zoeken en selecteren van kandidaten voor verantwoordelijke functies in sales en management.
15-11-2016 - Lees verder »

Talent- en competentieontwikkeling: maar dan Agile graag!
Agile is hot. En dat is niet voor niets. Het is keihard nodig voor organisaties om succesvol te zijn. En dit geldt dus ook voor het ontwikkelen van mensen in organisaties! Toch houden veel organisaties nog vast aan rigide manieren van talent- en competentieontwikkeling, waardoor er kansen op betrekkelijk snelle vooruitgang blijven liggen.
15-11-2016 - Lees verder »

Op naar 2017!
We wensen je sfeervolle Kerstdagen en een gezond en voorspoedig nieuwjaar. Terugkijkend op het afgelopen jaar kunnen we alleen maar trots en dankbaar zijn. Trots op onze relaties en dankbaar voor de behaalde resultaten.
15-11-2016 - Lees verder »

Fases van een conflict
Escalatie van een conflict kan snel gaan. Bij ieder geschil is sprake van verschillende fasen. De escalatiegraden volgens Glasl kunnen helpen om tijdig in te grijpen.
14-11-2016 - Lees verder »

Het beste advies voor verkopers
Voordat je jezelf diskwalificeert als lezer van dit artikel geef ik je graag mee dat iedereen verkoper is. Eenieder van ons verkoopt. Wat dat is? Dat kan verschillen per persoon, maar uiteindelijk zijn we allemaal bezig met het verkopen van onze ideeën, ons standpunt, ons verhaal, enzovoorts. Dit gebeurt zowel privé als zakelijk.
14-11-2016 - Lees verder »

Search en selectie, doeltreffend en betaalbaar!
Onze vaste relaties waarderen dat zij met een partij kunnen schakelen, die zowel hun organisatie als hun mensen goed kent. Zeker als het gaat om vraagstukken die de menselijke kant van de organisatie-ontwikkeling betreffen.
11-10-2016 - Lees verder »

Doelen stellen in 7 stappen
Bij Kieboom hebben we het voorrecht om bij zeer veel verschillende bedrijven over de vloer te komen, en een kijkje in de keuken te mogen nemen. Zo ontmoeten we elke dag mooie mensen en horen we bijzondere verhalen. Maar hoe verschillend al deze bedrijven ook zijn en hoe uniek ieder mens ook is, de overeenkomsten zijn makkelijk gevonden.
10-10-2016 - Lees verder »

Mediation, hoe begin je?
Mediation op de werkvloer via Kieboom begint normaal gesproken met een verkennend gesprek. De mediator gaat samen met de betrokkenen rond de tafel zitten om kennis te maken en een overzicht te krijgen van wat er precies speelt.
10-10-2016 - Lees verder »

Het is nooit te laat.
Aan het begin van dit jaar schreef ik mijn doelen op 2016. Het was 7 januari toen ik achter mijn bureau zat en tot drie doelen kwam. Dat is laat voor mijn doen. Normaal gesproken schrijf ik mijn doelen al rond de Kerst op. Dan heb ik meestal een paar dagen vrij en heb tijd om na te denken. Maar op 22 december 2015 is onze dochter Fabiënne geboren. Je kunt je voorstellen dat je dan met andere dingen bezig bent.
12-09-2016 - Lees verder »

Mediation bij problemen op de werkvloer
Bij problemen op de werkvloer wordt niet zo snel gedacht aan het inschakelen van een mediator. Toch kan juist dat er voor zorgen dat er kwesties worden uitgesproken die nooit bespreekbaar zijn gemaakt en dat er een basis wordt gelegd voor een hernieuwde samenwerking waarin er vooraf duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd.
12-09-2016 - Lees verder »

Het is nooit te laat.
Bij problemen op de werkvloer wordt niet zo snel gedacht aan het inschakelen van een mediator. Toch kan juist dat er voor zorgen dat er kwesties worden uitgesproken die nooit bespreekbaar zijn gemaakt en dat er een basis wordt gelegd voor een hernieuwde samenwerking waarin er vooraf duidelijke afspraken worden gemaakt en vastgelegd.
12-09-2016 - Lees verder »

Per september in een nieuw kantoor
Na de zomer direct goed van start! We zijn verhuisd naar een nieuwe plek, in Rotterdam. Tussen de bedrijvigheid van andere ondernemers hebben we onze nieuwe plek gevonden. Het geeft ons genoeg mogelijkheden en ruinmte om klanten en andere ondernemers te ontvangen.
12-09-2016 - Lees verder »

Stimuleer de betrokkenheid van je medewerkers met deze tips uit de praktijk!
De manier waarop onze klanten* gebruik maken van de in hun bedrijf aanwezige kennis en ervaring om nieuwe kennis te creëren, is door de jaren heen behoorlijk veranderd. Bovendien is doorlopende vernieuwing belangrijker en ook een vaster gegeven geworden.
12-09-2016 - Lees verder »

Waarderen = delegeren
Delegeren wordt regelmatig als noodzaak gezien, maar wat is de andere kant van delegeren? Het is een wezenlijk onderdeel van o.a.: leiderschap, groei en ontwikkeling. Delegeren dient ook deze plek en aandacht te krijgen binnen een organisatie.
14-06-2016 - Lees verder »

Autisme op de werkvloer.
Mensen die 'anders' zijn blijven voor veel mensen toch lastig. Tegelijkertijd: ook mensen met autisme laten een bijzonder veelzijdig beeld zien. Dat, terwijl de buitenwereld vaak teruggrijpt op stereotiepe beelden.
13-06-2016 - Lees verder »

Terugblik Inspiratiesessie Timemanagement
In mei hebben we ons eerste webinar Timemanagement georganiseerd. Dit was een groot succes! Als vervolg hierop hebben we voor wij voor onze relaties eind mei de Inspiratiesessie Timemanagement georganiseerd. Dit gaf ons de mogelijkheid om dieper op het onderwerp in te gaan. Met meerdere mensen van ons team hebben we de deelnemers meegenomen door de diverse thema’s. Onder andere; delegeren, email en agenda.
13-06-2016 - Lees verder »

De grootste uitdaging voor ondernemers!
Wat is de grootste uitdaging voor ondernemers? Tja, om maar meteen met de deur in huis te vallen; tijd om even niet te ondernemen. Dat is in ieder geval wat ik in onze praktijk tegenkom. En wat bedoel ik met ‘tijd om even niet te ondernemen’? Werken aan je bedrijf in plaats van in je bedrijf.
13-06-2016 - Lees verder »

Conflicten draaien grotendeels om communicatie
In de vorige nieuwsbrief spraken we al over het feit dat aandacht geven loont. Probeer te allen tijde het gesprek open te houden. Maar ja, hoe doe je dat? Hierbij wat tips.
16-05-2016 - Lees verder »

Inspiratiesessie Timemanagement 4.0
Gestrest of ontspannen presteren? Kom jij weleens een professional of ondernemer tegen die zegt; “Aan het eind van iedere week heb ik nog tijd over”? Wij ook niet. Overvolle inboxen, agenda’s vol vergaderingen en afspraken, to-do-lijsten waar geen einde aan lijkt te komen, conflicterende prioriteiten, uit balans geraakte werk en privé situaties en ga zo maar door. Herkenbaar? Vast wel.
25-04-2016 - Lees verder »

Wil jij aan of in je bedrijf werken?
Je bent ondernemer en bent vol energie begonnen. Je hebt je bedrijf zien ontwikkelen en daar heb je van genoten. Er zijn genoeg successen en mooie momenten om op terug te kijken. Maar in de loop van de tijd ben je ongemerkt toch meer slaaf in eigen huis geworden… In plaats van een bedrijf te hebben gebouwd dat zonder jou kan, zit je nu in een vacuüm. Je bedrijf kan niet zonder jou. Een situatie die je niet bevalt, maar je weet niet hoe of welke stappen je moet nemen om uit dit vacuüm te komen.
11-04-2016 - Lees verder »

Terugblik Webinars Timemanagement 4.0
Afgelopen maart hebben Hans Kieboom en Daan Schmidt vier keer het webinar Timemanagement gegeven. Een groot succes! Bijna 100 werkgevers en werknemers hebben gehoord hoe ze met een aantal kleine aanpassingen een groot resultaat kunnen behalen. Onder andere door hun werkzaamheden iets anders in te delen en door goed prioriteiten te stellen.
11-04-2016 - Lees verder »

Van de 80/20 regel naar de 20/1 regel
Het is maandagochtend en je begint vol goede moet aan een nieuwe werkweek. Je neemt je voor dat deze week anders wordt dan vorige week. Deze week ga je wel je doelen bereiken. Nu ga je wel toekomen aan dat belangrijke dossier wat er al een tijdje ligt. Ze mogen je alles vragen, maar twee uur per dag zijn van jou, want je wil dat idee uitwerken waar je al een tijd mee rondloopt.
11-04-2016 - Lees verder »

Download hier uw Whitepaper Timemangement
Bedankt voor uw interesse in onze Whitepaper Timemanagement. Hiermee bent u helemaal op de hoogte van alles rondom Timemangement.
24-03-2016 - Lees verder »

Ik word (alweer) gestoord?!
Je bent lekker aan het werk op je kantoor. Je zitten midden in de klus waar je mee bezig bent en dan opeens gaat de deur weer open en een collega zegt; “Kan ik je even storen?”. Je kunt je nog net beheersen door de woorden in te slikken: “Je hebt me al gestoord, nog even en ik word er gestoord van!”.
14-03-2016 - Lees verder »

Je weet het al lang…
Je weet al lang wat je wilt, waar je heen wilt en wat voor mensen je daarvoor nodig zou hebben. Je hebt een idee, een droom, een visie en waarschijnlijk ook een plan. Maar de alledaagse bezigheden en het harde werken lijken soms in de weg te staan van datgene waar je nu juist voor werkt!
14-03-2016 - Lees verder »

Hoe haal je het beste uit mensen?
Wij ervaren het in ieder geval vanuit het diepst van ons wezen: met ons team zijn we bezig om het beste uit mensen te halen! En misschien leeft dit ook bij jou en besef je je dat dit voor je bedrijf en je teamleden zowel persoonlijk als zakelijk het beste is. Maar hoe werkt dat nu eigenlijk? En wat is het precies als je het hebt over het beste uit mensen halen?
14-03-2016 - Lees verder »

"Kan iedereen gewoon even normaal doen?"
Een uitroep die menig leidinggevende vroeg of laat weleens doet. Helaas is daarmee het probleem of de discussie nog niet opgelost. Betrokkenen vinden het namelijk vaak de gewoonste zaak van de wereld dat ze zo reageerden. Wanneer aan hun reactie wordt getwijfeld voelen ze zich op zijn minst niet begrepen. Daarmee wordt het lastiger om een oplossing te helpen vinden. Een gesprek met uw medewerker loopt immers prettiger wanneer beide partijen elkaar begrijpen.
15-02-2016 - Lees verder »

Webinar Timemanagement
Gestrest of ontspannen presteren? Kom jij weleens een professional of ondernemer tegen die zegt; “Aan het eind van iedere week heb ik nog tijd over”? Wij ook niet. Overvolle inboxen, agenda’s vol vergaderingen en afspraken, to-do-lijsten waar geen einde aan lijkt te komen, conflicterende prioriteiten, uit balans geraakte werk en privé situaties en ga zo maar door. Herkenbaar? Vast wel. En waarschijnlijk heb je al meer dan eens een cursus Timemanagement gevolgd. En heeft het geholpen? Onze ervaring is dat standaard cursussen op dit gebied beperkte duurzame verandering brengen.
15-02-2016 - Lees verder »

“Ja hoor… moet die manager nou echt worden gecoacht?”
Onbegrijpelijk vind ik zo’n uitspraak. Ronduit dom gewoon. Waar komt die gedachte vandaan? Ik denk van iemand die niet begrijpt waar het bij leidinggeven om gaat. Eigenlijk is de boodschap: ‘Het is niet nodig dat ie geholpen wordt. Die manager redt het wel, Hij leert het wel in de praktijk. Hij pakt ‘t wel op, dat komt vanzelf wel goed…
15-02-2016 - Lees verder »

Timemanagement (4)
In deel III zijn we gestart met het uitwerken van een ‘systeem’. Een verzameling onderdelen die we voor 90% allemaal tegenkomen in ons leven en werk. Vandaag behandel ik weer drie onderdelen van een goed ‘timemanagement-systeem’.
15-02-2016 - Lees verder »

Kieboom opnieuw aan de slag bij Koppert
Na een jarenlange relatie met diverse trajecten gaat Kieboom wederom aan de slag bij Koppert. Met diverse vervolgtrajecten maar ook nieuwe trajecten, zoals timemanagement, hopen wij Koppert te kunnen coachen en ondersteunen waar nodig.
25-01-2016 - Lees verder »

"Hoe leidt jullie maatwerk benadering tot resultaten?"
"Hoe leidt jullie maatwerk benadering tot resultaten?" Is dit een vraag die jou ook bezighoudt als je training overweegt in te zetten om de prestaties te verbeteren van je medewerkers? Deze vraag wordt namelijk vaak (met een terecht kritische blik) aan ons gesteld. Deze blik verraadt dan misschien een achterliggend referentiekader van ervaringen dat trainingen niet optimaal hebben gewerkt. Zo van ja, ja ‘maatwerk’ dat klinkt mooi, maar waaruit blijkt dat het ook echt werkt? En hoe werkt dat dan?
25-01-2016 - Lees verder »

Timemanagement (3)
In deel I van deze serie hebben we gezien dat er behoefte is aan inzicht in het onderwerp ‘timemanagement’ of ‘productiviteit’. En dat er tegelijkertijd weerstand is vanwege ervaringen in het verleden met cursussen of boeken of de intenties van anderen. In deel II hebben we gezien dat stress nauw samenhangt met de mate waarin we ons werk goed kunnen plannen en ons leven goed kunnen inrichten. Om vervolgens te concluderen dat de twee ontbrekende elementen vaak het ontbreken van een systeem en het zelf implementeren van nieuwe kennis zijn.
25-01-2016 - Lees verder »

Ben jij verkoper en wil je maar al te graag aardig gevonden worden?
Ben jij verkoper en herken je dit? Je wilt maar al te graag aardig gevonden worden door je klanten. En het gevolg: Je hebt mooie gesprekken. Echter, vaak blijven de resultaten achter. En dan wordt het misschien tijd om een andere baan te zoeken….of… tijd om echt eens naar jezelf te kijken en te veranderen waar dat nodig is.
14-12-2015 - Lees verder »

Beheerst u het werk of beheerst het werk u
“Ik heb nu absoluut geen tijd voor een training timemanagement, bel over drie maanden nog maar eens terug. Bovendien heb ik al eens een cursus gevolgd en ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat het niet werkt.” Laatst kwam een collega aanzetten met een boek over productiviteit. Leestip zei ze. Voor in de kerstvakantie. Ik heb haar even verteld hoeveel van die boeken ik al gelezen heb. Enthousiast word je ervan, maar als dat weg is en de waan van de dag komt je weer tegemoet dan beklijft het niet. Ons hele bedrijf heeft vorig jaar zo’n training gevolgd, maar er komt in de praktijk, sorry dat ik het zeg, geen zak van terecht.
14-12-2015 - Lees verder »

Als je niet vraagt… krijg je geen antwoord!
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat mijn medewerker bij mij blijft werken? Antwoord: .....? Vaak krijg je als ondernemer te horen dat iemand weggaat, als hij of zij weg gaat.
14-12-2015 - Lees verder »

Fijne feestdagen
2015 ligt al weer bijna achter ons. Ook voor ons bij Kieboom Training & Development een tijd om terug te kijken op wat het afgelopen jaar ons heeft gebracht. En dat doen we met gepaste trots! We hebben ook dit jaar zowel nieuwe klanten als jarenlange klanten kunnen helpen en ondersteunen met een van onze diensten. Maar ook hebben we ons als team ontwikkeld en nieuwe ervaringen opgedaan.
14-12-2015 - Lees verder »

Tijd is geld
Geschillen op de werkvloer zijn duur: mensen worden minder productief, creativiteit verdwijnt en ziekteverzuim neemt toe. Snel duidelijkheid is dan gewenst. Maar hoe?!
14-12-2015 - Lees verder »

Daan Schmidt versterkt Kieboom als samenwerkingspartner
Daan Schmidt versterkt Kieboom Training & Development als samenwerkingspartner. Daan is zowel sterk in één op één coachingstrajecten als in groepstrainingen. Na afloop van een traject met Daan weten opdrachtgevers één ding zeker; hier was een enthousiaste, positieve, creatieve en resultaatgerichte trainer aan het werk!
13-11-2015 - Lees verder »

Lost u de conflicten intern op of negeert u ze?
Kritiek is nooit leuk. Ik ken in ieder geval niemand die het leuk vindt om kritiek te krijgen. U wel? Iedereen gaat anders met een situatie waarin sprake is van kritiek. Waar de ene persoon het liefst de situatie met de mantel der liefde bedekt, gaat de ander er voluit tegenaan.
13-11-2015 - Lees verder »

Time management (1)
Toen ik mijn carrière begon als verkoper, kwam ik er al snel achter dat ik nooit had geleerd om mijn werk te organiseren. Noch op school, nog in mijn opleiding bestond er zoiets als het vak ‘Time management’ of ‘Productiviteit’. Ook mijn collega’s kampten zichtbaar met deze uitdaging. Een enkeling daar gelaten die van nature een talent bleek te bezitten om zijn of haar agenda goed te beheren.
13-11-2015 - Lees verder »

Ontelbare zaken aan je hoofd en ook nog beslissingen nemen?
Heb jij ontelbare zaken aan je hoofd en allerlei beslissingen die je moet nemen? Kan je je gedachten en gevoelens hierover gemakkelijk met je directe omgeving bespreken? Of ben je hierin juist terughoudend?
13-11-2015 - Lees verder »

Goed in je eentje, beter met elkaar?
Het begon alleen, vervolgens huurde je een ruimte en had je versterking nodig. Je nam iemand in loondienst. Omdat daardoor de zaken beter werden geregeld, je meer aankon met zijn 2-en, nam de business toe. Alles gaat goed, jij en je medewerker.
13-11-2015 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij Remaz
Kieboom gaat aan de slag met een ontwikkelingstraject bij Remaz. Voor de directie wordt een traject op maat ontwikkeld dat voorziet in persoonlijke coaching en de ontwikkeling van de organisatie naar de toekomst toe.
13-10-2015 - Lees verder »

Heeft u High Performing Teams of routine specialisten?
Kortgeleden hebben wij een team van managers begeleid. In dit proces is ervoor gekozen om het team te trainen buiten hun eigen vertrouwde werkomgeving. Waar teams weergeven dat ze goed presteren, liggen vaak routines aan ten grondslag. De routines maken dat werk gebeurt, op tijd afkomt en naar tevredenheid van de omgeving afgerond wordt.
13-10-2015 - Lees verder »

“We kunnen prima met elkaar praten…”
Komt u deze uitspraak bekend voor? Uiteraard wil ik niets af doen aan degene die dit zegt. Wel hoor ik regelmatig ook geluiden die erop wijzen dat er kennelijk niet voldoende werd gepraat of in ieder geval niet over de dingen die er echt toe deden.
13-10-2015 - Lees verder »

Kan uw team ZELF tot oplossingen komen en deze uitvoeren?
Je bent leidinggevende. Dan droom je er toch van. Waarvan? zou je zeggen. Van het idee dat jouw team zelf tot oplossingen komt voor de uitdagingen waar zij tegenaan lopen. En wat zou het mooi zijn als deze dan ook effectief worden uitgevoerd. Helemaal mooi is het wanneer dit niet eenmalig is maar doorlopend. Kortom, steeds wanneer er veranderingen optreden die nieuwe uitdagingen vormen, is het team in staat voor deze uitdaging oplossingen te bedenken en uit te voeren.
12-10-2015 - Lees verder »

Webinar “Het nieuwe ontslagrecht, voorkom gedoe!” een groot succes!
Op 6 oktober j.l. vond het eerste Kieboom webinar plaats. Met als onderwerp; “ Het nieuwe ontslagrecht, voorkom gedoe!” hebben Hans Kieboom en Astrid Schoormans in een uur de deelnemers alles verteld wat er te weten valt op het gebied van het nieuwe ontslagrecht.
12-10-2015 - Lees verder »

Webinar Mediation: Het nieuwe ontslagrecht: voorkom gedoe!
Veel ondernemers weten dat er per 1 juli 2015 nieuw ontslagrecht geldt. Aanzienlijk minder onder hen weten ook wat het voor hen precies in de praktijk betekent. In het algemeen kan gezegd worden dat een rechter nóg kritischer zal kijken of wel sprake is van disfunctioneren of bijvoorbeeld een verstoorde verhouding. Meer informatie over het nieuwe ontslagrecht kunt u lezen in het artikel; "Voorkomen is beter dan genezen'' dat u vindt in deze nieuwsbrief.
14-09-2015 - Lees verder »

De mens achter de regel
Regels bieden duidelijkheid en daardoor meestal zekerheid. Regels bieden alleen ook de mogelijkheid om u erachter te verschuilen. Helaas komen wij dat in onze maatschappij regelmatig tegen.
14-09-2015 - Lees verder »

Voorkomen is beter dan genezen
Er is inmiddels al van alles gepubliceerd over het nieuwe ontslagrecht. Dit is met name het geval op juridisch vlak. Wat ons bezighoudt is de vraag in welke mate onze opdrachtgevers, vanuit hun rol als werkgever, dieper moeten nadenken over hoe zij omgaan met de medewerkers, en hun ontwikkeling, voordat het tot een afscheid komt.
14-09-2015 - Lees verder »

Moet u alles kunnen
Kieboom haalt het beste uit mensen. Als we in gesprek gaan met de opdrachtgever wordt ons gevraagd wat we kunnen trainen bij één of meerdere personen en hoe lang dat gaat duren. Terechte vragen, hoewel de vraag ook kan zijn ‘Hoe lang duurt het effect van de training?’. De snelle winst zit hem in het verbeteren van talenten en kwaliteiten. Iets aanleren wat u helemaal niet ligt kost veel meer energie. Daarnaast heeft niet iedereen het vermogen om dit voor lange tijd te doen.
14-09-2015 - Lees verder »

Hoe kunt u verandering verkopen?
Organisatorische veranderingen zijn een belangrijk onderdeel van de cultuur in bedrijven die werken aan concurrentievoordeel. Daarom is het zo belangrijk om kennis en ervaring te hebben in het leiden van verandering. Eén ding komt duidelijk naar voren in de praktijk: veranderen is vaak nodig. Het helpt uw bedrijf succesvol te bewegen in groei, maar zeker ook deze groei te faciliteren richting de toekomst.
14-09-2015 - Lees verder »

Beter en sneller veranderen?
Kieboom is meestal betrokken bij veranderingen. Simpelweg omdat een verandering beter en sneller kan worden doorgevoerd in samenwerking met een externe partij. De praktijk bewijst het steeds weer.
11-06-2015 - Lees verder »

Coaching op maat
Wat zijn uw gedachten over coaching? Gebeurt dit altijd één op één of in een groep? Is een coach bedoeld om te helpen bij het verwezenlijken van doelstellingen? Is het iemand die even wil luisteren of iemand die u persoonlijk verder kan helpen in het bedrijf? Regelmatig horen wij verschillende geluiden over coaching, en terecht!
11-06-2015 - Lees verder »

Strategiebepaling op krachtige en snelle wijze
Hoe bepaal ik wat mijn bedrijf wel en niet moet doen? Hoe maak ik de juiste strategische keuzes? En hoe motiveer ik mijn mensen om met deze keuzes aan de slag te gaan? Soms is het helder krijgen en implementeren van een strategie een traag proces. Toch is het mogelijk om binnen korte tijd een onderscheidende en haalbare strategie te verwoorden en uit te voeren.
11-06-2015 - Lees verder »

Wat te doen bij disfunctioneren?
In de praktijk kunt u merken dat veel werkgevers moeite hebben met het aanspreken van hun mensen op hun functioneren. Talloze dossierkasten zijn te vullen met situaties waarin onvoldoende duidelijkheid wordt gegeven over wat nu precies van iemand wordt verwacht. Herkenbaar?
11-06-2015 - Lees verder »

Kieboom coacht professionals DataQuint
Kieboom gaat professionals van DataQuint coachen. De coachingstrajecten zijn persoonlijk en worden ingezet voor een aantal leidinggevenden en een commercieel adviseur. De trajecten worden op maat ontwikkeld op basis van punten die door de directe vanuit strategisch perspectief zijn aangedragen.
11-06-2015 - Lees verder »

Tips voor functioneringsgesprekken
Rond deze periode is het voor veel bedrijven weer tijd voor de jaarlijkse functioneringsgesprekken. Hoe zorg je dat deze gesprekken ontzettend waardevol zijn? We geven u wat tips vanuit onze ervaring.
18-05-2015 - Lees verder »

Hallo leider!
Stuurt u mensen aan? Verdeeld u de taken? Bewaakt u de koers en stelt u deze bij? Kortom, geeft u leiding? Dan bent u een leider. U bent verantwoordelijk. Verantwoordelijk voor veel dingen, maar vooral om er voor te zorgen dat de groep waaraan u leiding geeft komt waar ze moeten komen. U bent gericht op resultaat. Dat maakt uw groep een team wat samen werkt aan de gestelde doelen.
18-05-2015 - Lees verder »

Per 1 juli veranderingen in het ontslagrecht
Het is al langer bekend, maar over een paar weken ook echt werkelijkheid. In plaats van de kantonrechtersvergoeding wordt de transitievergoeding geïntroduceerd.
18-05-2015 - Lees verder »

Wel of niet coachen?
Kieboom wordt ingeschakeld voor diverse vraagstukken op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Zo ook over persoonlijke coaching. Coaching is inmiddels breed geaccepteerd. Daardoor roept de opdrachtgever al snel dat een medewerker gecoacht moet worden, in de veronderstelling dat het functioneren ‘wel even verbetert’ door het inzetten van coaching. Echter werkt coaching niet voor ieder vraagstuk.
18-05-2015 - Lees verder »

Benut de reserves van uw managers
Verwacht u veel van uw managers? Ik mag aannemen dat zij voor u succesvol moeten zijn in het leiding geven in de meest brede zin van het woord. Zo moeten zij onder andere hun team van medewerkers goed aansturen, motiveren, coachen en opbouwen. We verwachten een duizendpoot als manager, maar is dit eigenlijk wel realistisch?
18-05-2015 - Lees verder »

Het verband tussen waardering en ontwikkeling van medewerkers
Helaas worden we er in de praktijk vaak mee geconfronteerd. Een gebrek aan waardering van de medewerkers door hun leidinggevenden. Dit met het ongewenste gevolg: een gebrek aan ontwikkeling van mogelijkheden die de medewerker in zich heeft.
10-04-2015 - Lees verder »

‘Training ain’t telling.’
Een wellicht veel gebruikte term, maar zeker niet minder waar. Een commercieel bedrijf verkoopt en heeft commerciële mensen in dienst die daarvoor zijn aangenomen. Binnen zo’n bedrijf vinden regelmatig verkoopmeetings plaats. De do’s en don’ts, lopende zaken en cijfers worden besproken om vervolgens het gas erop te zetten. Klinkt dit bekend?
10-04-2015 - Lees verder »

Mediation: snel duidelijkheid
Heeft u ook een hekel aan voortdurende onzekerheid? Dat is bij mediation niet nodig. Bij geschillen op de werkvloer bepaalt u, samen met de ander, hoe snel gesprekken plaatsvinden. Niemand vindt een lange periode van onzekerheid prettig.
10-04-2015 - Lees verder »

Kieboom coacht voorlichter AgruniekRijnvallei
Kieboom gaat één van de voorlichters coachen van AgruniekRijnvallei Plant in Waardenburg. Het bedrijf is in het verleden al getraind en gecoacht door Kieboom. Dit keer wordt het een persoonlijk traject. Deze is op maat ontwikkeld op basis van punten die door de directie en de voorlichter zijn aangedragen.
10-04-2015 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij Koppert
Kieboom gaat aan de slag met een coachingstraject bij Koppert Biological Systems. Voor één van de area managers van het bedrijf wordt een traject op maat ontwikkeld. Het traject houdt rekening met zijn unieke werkstijl en karakter.
10-04-2015 - Lees verder »

Is er meer te halen uit uzelf of uit uw mensen?
Hoe bevredigend is het antwoord op deze vraag? Is er meer te halen uit uw mensen? U kunt de vraag ook aan uzelf stellen. Haalt u het maximale uit uzelf of liggen er nog reserves die kunnen worden benut? Haalt u blijvende voldoening uit wat u doet?
06-03-2015 - Lees verder »

Mediation: zo logisch…
Als mediator heb ik de afgelopen jaren heel wat problemen mogen helpen oplossen. Ik houd mij vooral bezig met geschillen op de werkvloer. We praten met name over ontslag, disfunctioneren of ziekte. Maar waar het geschil ook over ging, er waren altijd verwijten op de achtergrond aanwezig die eigenlijk juridisch minder of niet relevant waren
06-03-2015 - Lees verder »

Van gedragsanalyse naar plan van aanpak
Een belangrijk onderdeel in ons werk is vaststellen hoe gedrag veranderd kan worden. Kieboom wordt vaak benaderd om teams of individuen te helpen in het omgaan met veranderingen. Met name in de koers van de organisatie. Het gedrag moet optimaal leiden tot de gewenste bijdrage aan de bedrijfsprestaties.
06-03-2015 - Lees verder »

Verkopers met een ‘gouden randje’
Wat is uw definitie van verkopen? Is dat een snelle slag slaan? Uw targets halen of misschien de klant helpen?
06-03-2015 - Lees verder »

Selectie van nieuwe medewerkers: hoe schat je toekomstig gedrag in?
Het goed inschatten van toekomstig gedrag is de kern van een selectieproces van nieuwe medewerkers. Het is natuurlijk altijd de vraag of ze zich gaan gedragen zoals dit past bij de functie, de bedrijfscultuur en het team waarvan zij deel zullen gaan uitmaken.
06-03-2015 - Lees verder »

Teamontwikkeling door Kieboom
In januari zijn goede voornemens een welbekend gespreksonderwerp. Het hebben van voornemens is eigenlijk heel vanzelfsprekend. We leven tenslotte in een constant veranderende wereld.
04-02-2015 - Lees verder »

Feedback geven op effectieve wijze
De betekenis van feedback is bij de meeste leidinggevenden wel bekend. Maar hoe dit effectief toe te passen is op hun medewerkers vinden ze vaak lastig.
04-02-2015 - Lees verder »

Mediation is van alle tijden
De uitspraak dat mediation in opkomst is klinkt vreemd als je bedenkt dat bemiddelen van alle tijden is. Kent u de Leidse Vredemakers nog? In de tijd van de Grieken werden boodschappen tussen vijandelijke partijen door buitenstaanders overgebracht. En dat gebeurt nu nog.
04-02-2015 - Lees verder »

Teamontwikkeling voor Norminstituut Bomen
Kieboom gaat het team van het Norminstituut Bomen begeleiden in de verdere ontwikkeling. Het teamontwikkelingstraject zal op maat worden ontwikkeld.
04-02-2015 - Lees verder »

Chrissy-anne Lammers nieuw in dienst
Per januari 2015 versterkt Chrissy-anne Lammers het team van Kieboom Training & Development als communicatiemedewerker. Met haar jonge en vernieuwende stijl is ze vanaf begin 2015 verantwoordelijk voor de communicatie van Kieboom.
04-02-2015 - Lees verder »

Astrid Schoormans versterkt Kieboom als samenwerkingspartner
Astrid Schoormans versterkt Kieboom Training & Development als samenwerkingspartner. Ze is gespecialiseerd in arbeidsmediation en heeft al veel conflicten succesvol tot een einde gebracht.
16-01-2015 - Lees verder »

Van excuusgedrag naar gedragsverandering
Wat denkt u als ik u de vraag stel: 'Staan de verkoopresultaten onder druk door veranderende marktomstandigheden of door een gebrek aan verandering van uw salesmensen?' Grijpt u naar excuses om te verklaren waarom verkoopresultaten beter kunnen? Of kijken u en uw salesmensen naar zichzelf en laten zij verbetering zien in hun eigen houding en gedrag?
16-01-2015 - Lees verder »

Mediation in het bedrijfsleven
U heeft de spreuk ongetwijfeld een keer gehoord. 'Your greatest asset are people'. Of vrij vertaald: het meest waardevolle bezit van uw bedrijf zijn uw medewerkers. Dat klinkt mooi, maar is slechts ten dele waar.
16-01-2015 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij Bouwcenter Esselink
Kieboom gaat aan de slag met een coachingstraject bij Bouwcenter Esselink. Voor één van de accountmanagers wordt een traject op maat ontwikkeld wat afgestemd is op zijn unieke werkstijl en karakter
16-01-2015 - Lees verder »

Van voornemens naar goede voornemens
In januari zijn goede voornemens een welbekend gespreksonderwerp. Het hebben van voornemens is eigenlijk heel vanzelfsprekend. We leven tenslotte in een constant veranderende wereld.
16-01-2015 - Lees verder »

Kieboom laat energiebedrijf HVC nadenken over eigenaarschap
Elk jaar komen de leidinggevenden van HVC BU Energie bij elkaar tijdens de jaarlijkse kaderdag. Op 20 november mocht Kieboom Training & Development het middagprogramma van deze dag verzorgen.
01-12-2014 - Lees verder »

Sales Management Training voor Ferrostaal Piping Supply
Kieboom Training & Development gaat de sales managers van Ferrostaal Piping Supply trainen. Zij gaan aan de slag met zowel commerciële als managementcompetenties. Het trainingstraject wordt volledig op maat ontwikkeld voor Ferrostaal.
01-12-2014 - Lees verder »

Scherpere analyse en meetbare resultaten door samenwerking Quickscans.nl
Kieboom Training & Development is een strategische samenwerking aangegaan met Quickscans.nl. Daardoor wordt het mogelijk om ontwikkelingsvraagstukken nog scherper te analyseren en de resultaten van ontwikkelingsprocessen te meten.
01-12-2014 - Lees verder »

Begrijpt u de reacties op verandering?
In de afgelopen tien jaar zijn we bij Kieboom Training & Development betrokken geweest bij veel veranderprocessen. Benieuwd hoe u veranderingen beter kunt managen? We delen onze bevindingen en tips!
01-12-2014 - Lees verder »

Your greatest asset are not just people
U heeft de spreuk ongetwijfeld een keer gehoord. 'Your greatest asset are people'. Of vrij vertaald: het meest waardevolle bezit van uw bedrijf zijn uw medewerkers. Dat klinkt mooi, maar is slechts ten dele waar.
01-12-2014 - Lees verder »

Internationale training voor Yellow Star Solutions
Kieboom gaat het internationale development team van Yellow Star Solutions trainen in klantcontact. Dat gebeurt onder meer aan de hand van gesprekssituaties uit de dagelijkse praktijk
28-10-2014 - Lees verder »

We werken aan de toekomst bij Kieboom
Kieboom Training & Development ondersteunt elke dag teams en professionals bij hun ontwikkeling. Natuurlijk denken we ook regelmatig na hoe we onszelf kunnen verbeteren. Dit kunt u in de komende jaren van ons verwachten.
28-10-2014 - Lees verder »

Bart de Kloe versterkt Kieboom als samenwerkingspartner
Bart de Kloe versterkt Kieboom Training & Development als samenwerkingspartner. Bart is gespecialiseerd in salestrainingen, teamontwikkeling en persoonlijke coaching. Daarbij komt zijn jarenlange praktijkervaring in sales en management van pas.
28-10-2014 - Lees verder »

Uw organisatie versterken? Ontwikkel de backoffice!
Een sterke backoffice is de ruggengraat van elke onderneming. Daarom is het verstandig om ondersteunende teams in uw organisatie te ontwikkelen. Dat deed Kieboom Training recent bij ALH van Herwijnen & co accountants.
28-10-2014 - Lees verder »

Klantencase: Beekenkamp Plants
"Voordat de training begon waren sommige medewerkers best sceptisch. Als groep hadden we al meer dan 1.000 keer op een beurs of open dag meegedraaid. Kieboom ging daar professioneel mee om, ontwikkelde een training die aansloot bij onze behoeften en hielp om beursdoelstellingen SMART te krijgen. Na afloop was iedereen enthousiast."
28-10-2014 - Lees verder »

Leidinggeven aan introverte medewerkers
Kieboom gaat de binnendienstmedewerkers van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso trainen. Daarvoor wordt een afwisselend en interactief trainingsprogramma ontwikkeld dat rekening houdt met de unieke werkstijlen van de medewerkers. Het programma kent wisselende werkvormen, tussentijdse evaluaties en professionele begeleiding. Voorafgaand vinden interviews met medewerkers plaats.
05-11-2012 - Lees verder »

Salesprofessional moet anders denken
Kieboom gaat de binnendienstmedewerkers van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso trainen. Daarvoor wordt een afwisselend en interactief trainingsprogramma ontwikkeld dat rekening houdt met de unieke werkstijlen van de medewerkers. Het programma kent wisselende werkvormen, tussentijdse evaluaties en professionele begeleiding. Voorafgaand vinden interviews met medewerkers plaats.
05-11-2012 - Lees verder »

Meer keuze in talentenanalyse
Kieboom gaat de binnendienstmedewerkers van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso trainen. Daarvoor wordt een afwisselend en interactief trainingsprogramma ontwikkeld dat rekening houdt met de unieke werkstijlen van de medewerkers. Het programma kent wisselende werkvormen, tussentijdse evaluaties en professionele begeleiding. Voorafgaand vinden interviews met medewerkers plaats.
05-11-2012 - Lees verder »

Kieboom traint agrarisch adviseurs op conferentie Agrivaknet
Kieboom gaat de binnendienstmedewerkers van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso trainen. Daarvoor wordt een afwisselend en interactief trainingsprogramma ontwikkeld dat rekening houdt met de unieke werkstijlen van de medewerkers. Het programma kent wisselende werkvormen, tussentijdse evaluaties en professionele begeleiding. Voorafgaand vinden interviews met medewerkers plaats.
05-11-2012 - Lees verder »

Ontwikkel je talenten verder: elke dag!
Het is geen geheim dat we in lastige tijden leven. De euro wankelt, het is in veel landen politiek onrustig en iedereen is benieuwd hoe het economische klimaat zich ontwikkelt. In dat speelveld wordt meer dan ooit gekeken naar leiders en leidinggevenden. Hebben zij er vertrouwen in? En kunnen ze nog de verbinding maken met hun mensen?
05-11-2012 - Lees verder »

Begrijpen van reacties op veranderingen
Veranderingen doorvoeren in een organisatie is zelden gemakkelijk. Hoe noodzakelijk zo’n verandering ook is om als organisatie te overleven, medewerkers ervaren de bestaande situatie doorgaans als veilig. Hun logische reactie is overlevingsdrang of onzekerheid over hun eigen positie of die van collega’s.
19-06-2012 - Lees verder »

Leiders: werk aan je emotionele intelligentie
Het is geen geheim dat we in lastige tijden leven. De euro wankelt, het is in veel landen politiek onrustig en iedereen is benieuwd hoe het economische klimaat zich ontwikkelt. In dat speelveld wordt meer dan ooit gekeken naar leiders en leidinggevenden. Hebben zij er vertrouwen in? En kunnen ze nog de verbinding maken met hun mensen?
18-06-2012 - Lees verder »

Tips voor effectieve klantcommunicatie
Het is de kip met de gouden eieren. Het spreken van de taal van je klant. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Kort en krachtig drie tips die iedere verkoopadviseur, consultant en projectleider kan toepassen.
18-06-2012 - Lees verder »

Het beste uit mensen halen
Begin dit jaar bezocht ik een seminar van Ben Tiggelaar. Dat drukte me nog eens met mijn neus op de feiten. De feiten die ook wij in ons werk vaak tegenkomen. Veel mensen lopen met wezenlijke vragen over hun werk rond. Ze vragen zich af of het werk dat ze doen wel het werk is waarin ze het beste tot hun recht komen. Of dit het nu wel is.
07-05-2012 - Lees verder »

Het belang van bestemming
Stephen R. Covey, Jim Collins, Kenneth Blanchard, Marcus Buckingham, Robin Sharma. Allemaal schreven ze in de afgelopen jaren over het belang van het kennen van je bestemming (purpose). Die bestemming wordt bepaald door de unieke combinatie van talenten of kwaliteiten die iemand heeft. Iemand met een bestemming om anderen te beïnvloeden, te adviseren en te instrueren moet zich bijvoorbeeld niet hoofdzakelijk richten op planning en procesverbetering.
07-05-2012 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij Yellow Star Solutions
Kieboom gaat aan de slag met een coachingstraject bij Yellow Star Solutions. Voor een van de hoogopgeleide professionals van het sofwarebedrijf wordt een traject op maat ontwikkeld dat rekening houdt met zijn unieke werkstijl en karakter. Het traject kent specifieke thema’s, tussentijdse evaluaties en professionele persoonlijke begeleiding. Als basis van het traject vindt een interview plaats.
02-05-2012 - Lees verder »

Kieboom traint binnendienst Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso
Kieboom gaat de binnendienstmedewerkers van Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso trainen. Daarvoor wordt een afwisselend en interactief trainingsprogramma ontwikkeld dat rekening houdt met de unieke werkstijlen van de medewerkers. Het programma kent wisselende werkvormen, tussentijdse evaluaties en professionele begeleiding. Voorafgaand vinden interviews met medewerkers plaats.
02-05-2012 - Lees verder »

Casestory: manage verwachtingen bij de implementatie van nieuwe doelstellingen
,,We werken elke dag op het scherpst van de snede, er gebeurt van alles, we komen lastige situaties tegen. Dan is het ontzettend belangrijk dat de onderlinge werkrelaties goed zijn. Kieboom heeft ons geleerd om die relaties te versterken door elkaar beter feedback te geven”
02-05-2012 - Lees verder »

Kieboom traint salesteam van Timesavers
Ze studeerde cognitieve psychologie en informatica, werkte op de universiteit van Pretoria en later bij Ericsson. Maar waar haar hart echt sneller van gaat kloppen? Mensen helpen om zichzelf te ontwikkelen. Maak kennis met onze nieuwe trainer-coach: de Zuid-Afrikaanse Kimberleigh Pasterkamp-Anderson!
09-01-2012 - Lees verder »

Casestory: hoe een gebrouilleerd managementteam van toegevoegde waarde werd voor de gehele organisatie
Is uw medewerker gelukkig en tevreden? Wist u dat hij dan beter presteert? Maar in hoeverre is tevredenheid eigenlijk te meten?
09-01-2012 - Lees verder »

Maak kennis met onze nieuwe coach-trainer: Kimberleigh!
Ze studeerde cognitieve psychologie en informatica, werkte op de universiteit van Pretoria en later bij Ericsson. Maar waar haar hart echt sneller van gaat kloppen? Mensen helpen om zichzelf te ontwikkelen. Maak kennis met onze nieuwe trainer-coach: de Zuid-Afrikaanse Kimberleigh Pasterkamp-Anderson!
09-01-2012 - Lees verder »

Casestory: talentenanalyse en carrièreplanning bij een high potential
Wanneer je als HR-manager een medewerker een nieuwe functie aanbiedt, zou het handig zijn als je in de toekomst kon kijken. Past de nieuwe rol bij hem of haar én de organisatie?
09-01-2012 - Lees verder »

Back to basics: doe wat je zegt!
Onvervulde verwachtingen en teleurstellingen zijn een terugkerend thema tijdens coachingsgesprekken. Te vaak komen deze teleurstellingen doordat hun leidinggevenden niet trouw zijn aan hun woord. Daarom een basale, maar belangrijke reminder voor iedereen die op welk niveau dan ook mensen aanstuurt: doe wat je zegt dat je gaat doen.
09-01-2012 - Lees verder »

We wensen u een koersvast 2012!
Niemand is goed in alles. Je moet dus samenwerken met anderen die jou aanvullen. Dat is een van de lessen die we geregeld meegeven aan klanten. Maar dat geldt natuurlijk ook voor onszelf.
09-01-2012 - Lees verder »

Past een sollicitant ook in uw bedrijfscultuur?
Mogen we eens vragen hoe u nieuwe werknemers selecteert? Tien tegen één dat kennis, kunde, ervaring en een goed gevoel over de sollicitant leidend zijn bij het nemen van die beslissing. Uit ervaring weten we bij Kieboom echter dat dit geen garantie voor succes is.
04-10-2011 - Lees verder »

Onderzoek: hoe motiveer je iemand om te veranderen?
Is uw medewerker gelukkig en tevreden? Wist u dat hij dan beter presteert? Maar in hoeverre is tevredenheid eigenlijk te meten?
04-10-2011 - Lees verder »

Verbeter de samenwerking binnen uw managementteam
Bij Kieboom horen we geregeld dat directies worstelen met hun interne samenwerking. Veranderingen in de organisatie en de markt zetten de onderlinge betrokkenheid onder druk. Verschuivende verantwoordelijkheden vragen om een betere onderlinge communicatie.
04-10-2011 - Lees verder »

Niemand is goed in alles...
Niemand is goed in alles. Je moet dus samenwerken met anderen die jou aanvullen. Dat is een van de lessen die we geregeld meegeven aan klanten. Maar dat geldt natuurlijk ook voor onszelf.
04-10-2011 - Lees verder »

Ontdek de kracht van persoonlijke passie
‘Mensen thuis laten komen’. Dat zag de directeur - waar Kieboom onlangs mee om tafel zat - als zijn doel. Zorgen dat ze volledig zichzelf kunnen zijn en doen waar ze écht goed in zijn. Als voorbeeld verwees hij naar een onzekere sollicitant die worstelde met zijn gebrek aan charisma en overtuigingskracht. Die bleek een uitstekende senior specialist te zijn, dankzij zijn analytisch vermogen, oog voor detail, discipline en aanleg om gestructureerd processen te verbeteren.
23-05-2011 - Lees verder »

Zorg je dat je medewerkers hard werken óf hard samenwerken?
Niemand is goed in alles. Dat is een van de dingen die ik in verschillende leidinggevende functies al snel ontdekte. De beste manier om met ‘zwakheden’ om te gaan, is door samen te werken met anderen die juist sterk zijn op die gebieden.
23-05-2011 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij Electra Brandt
Kieboom gaat de verkoop binnendienst van Electra Brandt trainen. De Rijnsburgse onderneming verkoopt gereedschap, wikkelt en reviseert elektromotoren, generatoren en reductiekasten en is een van de eerste Bosch Diesel Servicepunten in Nederland.
23-05-2011 - Lees verder »

Casestory: waarom een topmedewerker geen verantwoordelijk wil dragen
Eva is nog maar zes maanden in dienst maar valt meteen op. Niet alleen als aardige collega. Ook haar capaciteiten springen in het oog. Haar leidinggevende is ervan overtuigd dat ze uiteindelijk zelfs veel verantwoordelijkheid zou kunnen dragen op haar afdeling.
23-05-2011 - Lees verder »

Functioneringsgesprek?
Ze komen er weer aan: de jaarlijkse functioneringsgesprekken. Voor veel bedrijven en werknemers zijn ze een verplicht nummer. Saai en tijdrovend, maar het moet nu eenmaal. Terwijl functioneringsgesprekken ontzettend waardevol kunnen zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar?
23-05-2011 - Lees verder »

Hoe gelukkig is uw medewerker?
Is uw medewerker gelukkig en tevreden? Wist u dat hij dan beter presteert? Maar in hoeverre is tevredenheid eigenlijk te meten?
02-05-2011 - Lees verder »

Casestory: Talentenanalyse bij een niet-functionerende medewerker
Arjan was op het oog de ideale marketingspecialist voor de internationale organisatie waar hij werkte. Hij had alle benodigde kwalificaties en presteerde in vorige functies naar behoren. Maar na twee jaar in zijn nieuwe rol lukte het hem nog steeds niet om opdrachten goed uit te voeren.
28-03-2011 - Lees verder »

Negen redenen waarom je een potentieel klantcontact ruïneert
Ze willen me niet ontmoeten. Bellen niet terug. Komen niet opdagen tijdens een afspraak. Het zijn uitspraken die we bij Kieboom geregeld horen van sales medewerkers. Veel van hen hebben moeite om dat belangrijke kennismakinggesprek met potentiële klanten te regelen.
28-03-2011 - Lees verder »

Diversiteit in uw team: van bedreiging naar kans!
Mensen met al hun onderlinge verschillen vormen de meest waardevolle bouwstenen van uw bedrijf. Maar zeker bij bedrijven die groeien – door overnames en/of het aannemen van nieuwe werknemers met verschillende achtergronden – kunnen die verschillen voor spanningen zorgen.
28-03-2011 - Lees verder »

Kieboom komt met vervolg op talentenanalyse
Heeft u de talentenanalyse gedaan en wilt u nog een stapje verder gaan? Dan heeft Kieboom Training een coachingsmodule ontwikkeld die uw effectiviteit verbetert.
24-01-2011 - Lees verder »

In negen stappen naar een succesvol netwerk
Netwerken. We kunnen niet meer zonder tegenwoordig. Maar hoe benut je netwerkkansen voor werk en loopbaan optimaal? En hoe voorkom je dat een netwerkmeeting uitmondt in een uurtje borrelen zonder rendement?
24-01-2011 - Lees verder »

Belangrijke vragen!
Bent u tevreden over de ontwikkeling van uw organisatie, van uw team en van uzelf? Belangrijke vragen aan het begin van een nieuw jaar.
24-01-2011 - Lees verder »

Drie aandachtspunten voor wie sterke teams wil bouwen
Stabiele, goed presterende teams ontstaan niet vanzelf. Hoe je sterke teams bouwt? Door te sturen op onderstaande, zichtbare gedragskenmerken ben je aardig op weg!
24-01-2011 - Lees verder »

Beïnvloeden van beleving is de toekomst
Emotionele intelligentie wordt steeds belangrijker in het zakenleven. Zeker voor wie dagelijks bezig is met het overtuigen van anderen is recent onderzoek van Galit Meisler de moeite waard.
12-11-2010 - Lees verder »

Kieboom aan de slag bij INISI
Vakgedrevenheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Dat is waar INISI in Capelle aan de IJssel voor staat. Omdat medewerkers zich daar nooit genoeg van bewust kunnen zijn, is Kieboom Training ingeschakeld.
12-11-2010 - Lees verder »

Nieuwe Coachingsmodule
Een nieuwe module is ontwikkeld om uw persoonlijke effectiviteit te verdiepen en te verbeteren. De nieuwe module is speciaal bedoeld voor klanten die inmiddels een talentenanalyse bij Kieboom hebben gedaan
12-11-2010 - Lees verder »

De noodzaak van persoonlijke objectieve assessment
Of een werknemer succesvol is in zijn baan heeft niet zo zeer te maken met wat hij weet en kan, maar alles met wie hij ís. Studies hebben dat keer op keer aangetoond. De vraag is of wij hier in onze selectieprocessen wel voldoende rekening mee houden.
09-11-2010 - Lees verder »

Het nut van een talentenanalyse
Een talentenanalyse, gevolgd door persoonlijke coachingsgesprekken. Het hielp Anna om inzicht te krijgen in haar natuurlijke aanleg en motivatiepatronen. ,,Nu begrijp ik waarom ik op die manier reageer,’’
09-11-2010 - Lees verder »

Drie tips voor effectieve klantcommunicatie
Het is de kip met de gouden eieren. Het spreken van de taal van je klant. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Drie principes die iedere verkoopadviseur, consultant en projectleider kan toepassen.
09-11-2010 - Lees verder »

Intro nieuwsbrief
Bij Kieboom Training & Development zijn we voortdurend bezig met leerprocessen. We leren anderen hoe ze kunnen omgaan met veranderingen en geven de tools om hun werk op een nieuwe manier te benaderen. Onze missie: achter uw schermen kijken en richting geven in uw organisatie.
22-01-2010 - Lees verder »


Contact

KIEBOOM
Training & Development

Bezoekadres: Marten Meesweg 8
3068 AV, Rotterdam

Telefoon 010 441 31 11
Fax 010 441 31 12